18 de desembre 2006

ilargia (Ken Zazpi)


Aquest estiu, de la ma d'un amic que m'acompanya de vegades en les meues incursions per la xarxa, vaig descobrir aquest grup euskaldun i la seua cançó ilargia (la lluna), molt de moda, es veu, per Euskadi en aquests moments.

Aquells mateixos dies d'agost, vaig escoltar, també per primera vegada, un altre cantautor basc que canta també en euskera, Ruper Ordorika. La veu forta i a la vegada dolça d'aquest cantant amb reminiscències rockeres, junt a la cançó de Ken Zazpi, van fer que m'adonara de la sonoritat tan especial de l'euskera cantat, i em van apropar un poc més a Euskadi i la seua realitat, de la qual tothom opina i parla tant, però tan desconeguda per a la major part de nosaltres, i més, en un moment polític tan important com l'actual.

Aprofite per a agrair-li a Esplaitours que portara a Ruper Ordorika a Castelló de la Ribera. I li dedique aquesta versió de ilargia en català al moliner.