22 de maig 2008

La impròpia, 1a trobada de cultura oberta

.
Comença hui a València la impròpia, que com diuen a la seua web és ...

... un festival de quatre dies que tracta de connectar dos parts d'un mateix món, la cultura lliure i la cultura tradicional, és a dir, la cultura de transmissió directa o cultura oberta com ens ha donat per dir-li.

... anual, en el temps, i nòmada, en l'espai, sent l'objectiu trobar-se una volta a l'any en un barri diferent de la ciutat de València, establint un diàleg entre els col·lectius culturals del barri i altres d'arreu del món, mostrant les diferents formes en què trobem la cultura oberta, enriquint-la, enriquint-nos i repensant-nos.

Al programa de la impròpia trobem, al costat de manifestacions de cultura tradicional, com és el cant d'estil, les albaes o un correfoc, les propostes més novedoses del que s'anomena cultura lliure: xerrades, projeccions, actuacions musicals ...

D'entre tots aquests actes tan interessants, el que a mi personalment m'agradaria no perdre'm [però em perdré], és l'actuació d'iX. Dos alcoians residents a Barcelona que en les seues actuacions fresques, iròniques i teatrals, interpreten unes cançons que ens desperten de l’apatia i l’avorriment generalitzats. Han publicat en llicència copyleft un disc, les Cançons d’amor i activisme mil·lèsim, que també es pot descarregar des de la xarxa. Jo el tinc des d’ahir i vos puc assegurar que està molt bé. Diuen de la seua música que és post-folk activista. No ho sé, no entenc molt de classificacions musicals i tot això. Però vos dic que valen la pena. I encara més en directe.

I per a que ho pugueu comprovar, deixe aquest enllaç a Desordre amorós, i també aquesta gravació de Alzheimer, feta al Teatre la Clau de l'Alcúdia la nit dels Sants Innocents de 2006:


1 comentari:

Marc Gomar ha dit...

El cartell és immillorable. A banda de dos dels grans del rock nostrat (Ovidi Twins i Ix) els de Grande-Marlaska (abans Garzón, Superjuez quan el darrer els va denunciar) són molt grans. I al seu web tenen tots els discos per descàrrega gratuïta. Jo no hi seré i em sap greu, però com que aniré al MiMed de Mislata a mitjan de juny no em puc permetre tanta festa per la capi.... :-(